نوسازی اتاق نشیمن هیجان انگیز است، اما می تواند کمی هم طاقت فرسا باشد. از کجا باید شروع کرد؟ چقدر می توانید هزینه کنید؟ از کجا می دانید که آیا آن پیمانکار با نمونه کارهای چشمگیر می تواند همان اندازه با خانه شما نیز روح و جلوه ببخشد یا خیر؟ و اگر کاناپه ای که در نمایشگاه بسیار زیبا به نظر می رسد، متناسب با دکوراسیون منزل شما نباشد چه؟

ما اینجا هستیم تا آن را برای شما ساده تر کنیم. راهنمای گام به گام ما را برای نوسازی دنبال کنید و آماده شوید تا در یک اتاق نشیمن جدید که متناسب با نیازها، سبک و بودجه شما است، زندگی را دوباره شروع کنید.

 

  • تحقیق و برنامه ریزی

 

یکی از کلیدهای یک بازسازی موفق، تفکر، دانش و اطلاعات فراوان است.به خصوص اگر در حال ایجاد تغییرات ساختاری یا کار با چندین متخصص و بودجه زیاد هستید. قبل از شروع، وقت خود را برای برنامه ریزی اختصاص دهید. توسعه ایده ها و انجام کارها به زمان نیاز دارد. به عبارت دیگر، شما باید مقصد خود را بدانید و بدانید که چگونه می خواهید برای رسیدن به آنجا برنامه ریزی کنید.

فراموش نکنید که خانه شما، سرمایه و دارایی شماست.

 

یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه اتاق نشیمن شما جذاب به نظر می‌رسد، طراحی یک چیدمان و پلان کف است که برای فضای شما کار می‌کند، نه مخالف آن. چیدمان مناسب به شما این امکان را می دهد که از مهمانان پذیرایی کنید، در کنار خانواده استراحت کنید و فعالیت هایی مانند تماشای تلویزیون یا بازی را در راحتی انجام دهید.

اما توجه داشته باشید که اتاق های نشیمن بلند، باز یا مربعی چالش های طراحی متفاوتی دارند. آنچه ممکن است برای یک فضا کار کند، لزوماً برای فضای دیگر منطقی نیست.

در اینجا رایج ترین چالش های طراحی این اتاق های نشیمن و چند راه حل هوشمندانه است که از هر فضا بیشترین استفاده را می کند.

با دو دیوار بلندتر از دیوارهای کوتاهتر در هر دو انتهای فضا، یک اتاق نشیمن بلند یا مستطیلی شکل می تواند باریک باشد اما با برنامه ریزی استراتژیک، می توانید این نوع اتاق نشیمن را خوشایند و مورد پسند کنید.

 

  • فضای خود را اندازه گیری کنید

 

قبل از اینکه بتوانید تصمیمات جدی در مورد دکوراسیون فضای زندگی خود بگیرید، باید درک دقیقی از متراژ مربع آن داشته باشید و به خاطر داشته باشید که انجام کارهای لازم در زمان و هزینه شما هم در وقت و هم در هزینه شما صرفه جویی می کند.

چه سبک شما سنتی باشد یا مدرن، آرام باشد یا رسمی، جسورانه یا آرام، اتاق نشیمن شما باید مکانی باشد که بتوانید در آن احساس راحتی کنید، مراقب خود باشید و زمان با کیفیتی را با دوستان، خانواده یا فقط خودتان بگذرانید.

 

  • نور و تاریکی را با هم مخلوط کنید

 

وقتی یک اتاق نشیمن کاملاً سفید و روشن است، ممکن است بیش از حد “تمیز” و غیرقابل دسترس به نظر برسد. وقتی همه جا تاریک است، می تواند شبیه یک غار باشد. اما ترکیب رنگ های تیره و روشن ظاهری پویا ایجاد می کند که عمق و تعادل دارد. طراحی هر فضایی از گنجاندن حداقل کمی سفید و کمی مشکی بهره می برد.

 

 

  • خنثی های خود را متضاد کنید

 

علاوه بر رنگ سفید و برخی مشکی، تزئین یک اتاق نشیمن با انواع رنگ های خنثی متضاد راه زیادی در ایجاد احساس خوشایند دارد. در این مثال، دیوارهای سفید، چرم کاراملی، سخت‌افزار برنجی، مبل‌های خاکستری و کابینت‌های خاکستری آبی همگی با یکدیگر تضاد دارند که رنگ‌ها و ته‌رنگ‌های متفاوت آن‌ها را برجسته می‌کند. این باعث می شود که پالت حتی قبل از اضافه شدن عناصر کلیدی دیگر مانند رنگ، الگو و بافت، غنی شود.

 

  • بازی با بافت

 

هنگام تزئین اتاق نشیمن به راحتی می توان از بافت چشم پوشی کرد، به خصوص که ما آن را به اندازه لمس کردن آن نمی بینیم. اما برای ایجاد احساس دنج در اتاق نشیمن بسیار مهم است، و این برای بافت های مخملی که برای لمس جذاب هستند و بافت های سخت تر که کنتراست را ایجاد می کنند، صدق می کند. چرم، پنبه، پشم، فلز، سنگ، شیشه، زندگی گیاهی و تا آنجایی که می توانید بافت های دیگر را در نظر بگیرید.

 

 

  • استفاده از چوب

 

ما نمی توانیم در مورد بافت بدون در نظر گرفتن چوب صحبت کنیم. چوب یکی از مواد برتر برای آوردن حس گرما به اتاق نشیمن.

راه‌های زیادی برای اضافه کردن چوب وجود دارد که هر کدام از آنها باعث جذاب شدن محیط منزل و گرما بخشیدن و همچنین عایق بندی آن می شود. پانل های دیواری، میزهای کناری، چهارپایه های متحرک، قاب عکس، پایه های مبل و قطعات هنری حکاکی شده را به عنوان تعدادی از گزینه های متعدد در نظر بگیرید.

 

  • کف و دیوارها

 

استفاده از انواع کف پوش های سرامیکی، پارکت و لمینت و همچنین استفاده از انواع رنگ های روغنی و اکرولیک و همچنین کاغذ دیواری های با کیفیت می تواند به راحتی و زیبایی فضای منزل شما کمک کند.

در نظر داشته باشید که کف و دیوارهای منزل شما دو جزء اساسی از ساختمان می باشند که نباید به هیچ عنوان با مواد و مصالح بی کیفیت ساخته یا بازسازی بشوند.

 

 

در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

Telegram
WhatsApp
Pinterest
LinkedIn
Twitter
Facebook

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.