استخرها چگونه تعمیر می شوند؟

برای آموزش تمیزکردن، تعمیر و بازسازی استخر با ما همراه باشید

اولین گام در نگهداری استخر حذف اضافه های درون استخر است.

 

  • برگ ها و باقی مانده ها را از بین ببرید

برای جمع آوری برگ ها، حشرات و هر گونه زباله دیگری که روی سطح استخر شناور است، از یک توری دسته بلند استفاده کنید. سعی کنید زباله ها را قبل از فرو رفتن در کف استخر حذف کنید.

  • برس کشیدن رسوب از دیوارهای استخر

جلبک‌ها و تکه‌های کوچک زباله می‌توانند روی دیواره‌های استخر شما و همچنین وسایل استخر مانند نردبان و سرسره جمع شوند. دیواره‌ها و وسایل استخر را هر هفته  تمیز کنید تا کثیفی از بین برود و از گسترش جلبک‌ها جلوگیری کنید. از یک برس برای پاک کردن کثیفی که در کناره ها و پایین استخر و همچنین روی نردبان ها، سرسره ها و سایر لوازم جانبی استفاده کنید.

  • استخر را جاروبرقی بکشید

هنگامی که جلبک ها و رسوبات از دیواره ها پاک شدند، می توان آنها را همراه با هر زباله دیگری که در کف استخر شناور است، جاروبرقی زد.

  • استفاده از جاروبرقی اتوماتیک

اگر از جاروبرقی خودکار استفاده می کنید، فقط باید پاک کننده خود را به برق وصل کنید، آن را در آب قرار دهید و بگذارید برای شما کار کند. سه نوع جاروبرقی اتوماتیک استخر وجود دارد: رباتیک، فشاری و مکنده.

جاروبرقی های رباتیک از نظر انرژی کارآمد هستند وجدا از سیستم فیلتراسیون موجود استخر شما کار می کنند. جاروهای فشار از یک خط فشار از سیستم فیلتراسیون برای حرکت در اطراف استخر استفاده می کنند. آنها به یک پمپ استخر و معمولاً یک پمپ تقویت کننده اضافی برای کار کردن نیاز دارند.

جاروهای مکنده از جریان آب سیستم فیلتراسیون شما استفاده می کنند و به یک درگاه مکش اختصاصی یا کفگیر متصل می شوند. آنها مقرون به صرفه ترین گزینه هستند.

  • پمپ خود را روشن نگه دارید

سیستم گردش استخر شما شامل پمپ، صافی پمپ و فیلتر است. این سیستم به مواد شیمیایی کمک می کند تا به طور موثر عمل کنند و اطمینان حاصل شود که آب به درستی فیلتر شده است. پمپ خود را هر روز به اندازه کافی روشن کنید تا مطمئن شوید که آب به درستی فیلتر شده است و هر مورد در سیستم گردش خون تمیز و در شرایط خوبی است.

  • فیلتر و شستشوی معکوس backWash را در صورت نیاز بررسی کنید

شما باید فیلتر خود را طبق دستورالعمل سازنده تمیز و نگهداری کنید.  در ادامه برای کارکرد دستگاه و شست و شوی آن ویدیو زیر را مشاهده کنید

فیلتر استخر خود را هر هفته چک کنید و هر گونه زباله جمع شده در داخل آن را از بین ببرید.

فیلتر استخر را در صورت نیاز شست و شو دهید (هفتگی برای استخرهایی که کاربرد زیادی دارند.)

 

  • آب استخر را تست کنید و مواد شیمیایی اضافه کنید

آب استخر خود را به طور مکرر (روزانه یا هفتگی بسته به استفاده) آزمایش کنید و در صورت لزوم با رعایت دستورالعمل های سازنده، مواد شیمیایی اضافه کنید.

مواد شیمیایی به طور معمول روزانه به استخر اضافه می شود. این مواد شیمیایی استخر شامل انواع مختلفی از ضدعفونی کننده ها هستند که برای کنترل رشد انواع خاصی از جلبک ها وباکتری ها در آب استخر کار میکنند.

شوک درمانی منظم آب را از جلبک ها، باکتری ها، کثیفی و هر ماده آلی دیگری که ممکن است وارد استخر شده باشد پاک می کند.

  • پیشینه و شناسایی ساخت استخر

استخر ها چه زمانی و چگونه ساخته شدند؟

استخرهای درون زمینی رایج ترین نوع استخر شنا هستند. آنها معمولا هم در فضای باز و هم در داخل خانه یافت می شوند. استخرهای درون زمینی اغلب در مراکز تفریحی و حیاط خلوت خصوصی قرار دارند.

اولین استخر شنا یک استخر درون زمینی بود که در حدود هزاره سوم قبل از میلاد ساخته شد. ابعاد استخر ۳۹×۲۳ فوت و از آجر و درزگیر بر پایه قیر ساخته شده بود.

استخرهای شنا به عنوان مناطق بزرگ ساخته شده توسط انسان پر از آب (و مواد شیمیایی ضد عفونی کننده) شناخته می شوند. استخرهای شنا شبیه سایر آب ها (مانند دریاچه ها، حوضچه ها و غیره) هستند با این تفاوت که معمولاً بسیار تمیزتر هستند.

بازسازی و نوسازی استخر

برای بازسازی استخر رویاهای خود آماده هستید؟ ما شرکت نوسازی استخر شما هستیم.

 

 

نشانه هایی که زمان آن رسیده است که استخر خود را بازسازی کنید:

  • نشتی

حتی گران ترین و زیباترین استخر نیز پس از مدتی نیاز به بازسازی دارد. به منظور جلوگیری از تعمیرات گران قیمتی که باید قبل از تکمیل بازسازی شما انجام شوند، دانستن برخی از علائم هشدار دهنده مانند نشتی بسیار مهم است.

در حالی که برخی از صاحبان خانه ها تصور می کنند که بازسازی و نوسازی استخر صرفاً برای اهداف زیبایی شناسی انجام می شود، اما بیشتر از زیبایی، بازسازی و تکمیل تعمیرات استخربرای آسیب های فیزیکی و اثرات آن انجام میشود.

در حالی که تعمیر چیزی مانند دیواره استخر ترک خورده می تواند تسکین فوری و پس از آن را فراهم کند، ممکن است یک مشکل اساسی در بازسازی وجود داشته باشد که باعث شود نشت پس از مدتی دوباره ظاهر شود. این معمولاً به دلیل نصب ضعیف یا مصالح ساختمانی است.

بسته به مدت زمانی که استخر نشتی داشته است، ممکن است اثرات جبران ناپذیری بر روی زیرسازی بتنی استخر شما از قبل رخ داده باشد. در این صورت، بازسازی کامل بهترین راه حل برای اطمینان از عاری بودن استخر شما در آینده خواهد بود.

 

  • مصرف ناکارآمد انرژی

استخر شما چه زمانی ساخته شد؟ اگر پاسخ شما بیش از ۱۰ سال است، زمان ارتقا فرا رسیده است! نه تنها برای محافظت از زمین، بلکه برای کاهش هزینه های گزاف. همه خدمات نوسازی و بازسازی ما از طرح‌های سازگار با محیط زیست و کم مصرف استفاده می‌کنند تا به شما کمک کنند تا نقش خود را انجام دهید و قبوض آب و برق خود را در این فرآیند کاهش دهید.

 

  • پمپ، فیلتر و لوله کشی قدیمی

پمپ، فیلتر و لوله کشی شما برای شفاف نگه داشتن استخر در تمام طول سال ضروری هستند. شایع ترین دلیلی که چرا هر یک از این قطعات نیاز به تعویض دارند، کهنه بودن آن است. مهم است که مراقب برخی از این علائم هشدار دهنده رایج در مورد مشکلات پمپ، فیلتر و لوله کشی باشید:

۱_ ارتعاشات بلند و غرش

۲_ صدای ساییده شدن

۳_ وجود حباب در استخر

۴_ از دست دادن مکش و فشار

 

  • تعویض تجهیزات منسوخ شده

 

اگر استخر شما بیش از ۱۰ سال پیش ساخته شده باشد، این احتمال وجود دارد که تجهیزات نصب شده نیز قدیمی باشد. اگر با نشتی های مکرر، صداهای بیش از حد در هنگام کارکردن تجهیزات، یا ناکارآمدی کلی در عملیات تمیز کردن سر و کار دارید، ممکن است زمان نصب یک پمپ یا سیستم فیلتر جدید فرا رسیده باشد. این امر هزینه عملیات استخر را در طول زمان کاهش می دهد.

تجهیزات مدرن استخر نیز راحتی بسیار بهتری را ارائه می دهد. سیستم‌های نصب‌شده جدیدتر می‌توانند به تلفن همراه شما متصل شوند، و امکان اتوماسیون را در یک برنامه زمانی سفارشی فراهم می‌کنند، بنابراین سفر به جعبه کنترل در حال تبدیل شدن به چیزی از گذشته است.

 

  • تعویض سیستم روشنایی منسوخ شده

اگرچه این ممکن است بزرگترین دلیلی نباشد که شما تصمیم به بازسازی استخر خود بگیرید،اما باید در نظر داشته باشید چراغ های منسوخ، شکسته یا از کار افتاده فوق العاده غیرقابل اعتماد هستند و یک مشکل ایمنی برای افرادی که از استخر استفاده می کنند به وجود می آورد.

برای رفع عیب و اختلالات الکتریکی، بازسازی به تیم ما این فرصت را می‌دهد تا هر گونه مشکل اساسی را تعمیر کرده و سیستم شما را ارتقا دهد. به جای استفاده از لامپ های رشته ای سنتی، تیم ما می تواند از چراغ های LED برای بهره وری نهایی از نظر دسترسی و هزینه استفاده کند.

 

 

  • به روز رسانی لوله کشی

برای اطمینان از اینکه استخر شما سازگار با محیط زیست هست ممکن است بخواهید سیستم لوله کشی استخر خود را به روز کنید. فن آوری لوله کشی استخر امروزی چشمگیر است و تضمین می کند استخر شنای شما تا آنجا که می تواند قابل اعتماد باشد. چه نیاز به تعویض یک قطعه جداگانه یا ارتقای کل سیستم داشته باشید، فرآیند بازسازی می تواند به روز رسانی لوله کشی مناسب و ارتقاء مورد نیاز سیستم شما را ارائه دهد.

 

  • نصب روشنایی

هر نوع نورپردازی در داخل یا اطراف استخر توسط تیم ما قابل نصب است. برای نور پردازی داخل استخر شما از انواع لامپ های LED  استفاده می شود. داشتن نور با کیفیت در استخر می تواند فضای بسیار جذاب تری را برای تفریح به ارمغان بیاورد.

 

  • نصب و راه اندازی سیستم کلرزنی آب

بازسازی پیمان در نصب انواع مولدهای کلر تخصص دارد. برخی از مزایای افزودن سیستم کلرزنی آب  به استخر عبارتند از:

۱_ سازگاری با محیط زیست

۲_ جلوگیری از مواد شیمیایی و آسیب های آن

۳_ کاهش انتقال ویروس و بیماری

۴_ حفظ سلامتی پوست، چشم و مو

۵_ به حداقل رساندن روش های تعمیر و نگهداری

۶_ مقرون به صرفه بودن در طول زمان

 

  • اضافه کردن ویژگی های مدرن

تیم ما انواع مختلفی از ویژگی‌های مدرن و لوکس را ارائه می‌کند که می‌تواند به هر پروژه بازسازی که با تیم ما انجام می‌شود، رنگ نهایی را اضافه کند. چه بخواهید استخر و عرشه خود را به یک آبگرم آرام یا یک مخفیگاه شیک تبدیل کنید، ما از شنیدن آنچه در ذهن دارید هیجان زده هستیم.

 

  • محدوده آب گرم

اگر به دنبال اضافه کردن یک منطقه آبگرم به استخر موجود خود هستید، بازسازی پیمان می تواند کمک کند. خواه نیاز به نصب یونیت برقی استخر، جکوزی یا آبشار آرامش‌بخش داشته باشید، می‌توانید یک منطقه آبگرم را به بدنه استخر اصلی اضافه کنید یا استخر را گسترش دهید تا فضایی برای افزودنی‌های جدید ایجاد شود. هر کاری که تصمیم دارید انجام دهید، عملکردهای آبگرم جدید شما به شما این امکان را می دهد که از تمام مزایایی که همراه با آب گرم مانند حفظ سلامت پوست و مکانی برای کاهش استرس است، بهره مند شوید.

 

  • روشنایی LED

نورپردازی استخر در دهه گذشته جهش زیادی داشته است. چراغ‌های LED به چند دلیل به چراغ‌های استاندارد استخر تبدیل می‌شوند:

قابل برنامه ریزی : چراغ های LED بسیار پیشرفته تر از لامپ های رشته ای سنتی هستند. با سیستم مناسب، چراغ های LED استخر شما به راحتی می توانند خودکار شوند و حتی رنگ ها را تغییر دهند!

بهره وری انرژی : در حالی که لامپ های سنتی معمولاً ارزان تر هستند، تفاوت قیمت با صرفه جویی کلی شما از تصمیم گیری در مورد روشنایی LED استخر مطابقت ندارد.

تماس‌های تعمیر و نگهداری کمتر: چراغ‌های LED به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای مدت طولانی دوام می‌آورند. بیش از ۲۰۰۰۰ ساعت. به همین دلیل، آنها به نگهداری بسیار کمتری نیاز دارند و مقرون به صرفه هستند.

افزایش دید : به طور کلی، چراغ‌های LED نسبت به لامپ‌های گذشته روشی بسیار مؤثرتر برای افزایش دید در داخل و خارج استخر هستند. این می تواند به اطمینان از ایمنی استخر اضافه کند.

 

  • گودال های آتش

افزودن یک ویژگی آتش نشانی در اطراف محوطه استخر شما می تواند از بسیاری جهات به فضای سرگرمی شما کمک کند. نه تنها اضافه کردن یک شومینه یا آتش‌دان می‌تواند نور بیشتری را پس از غروب خورشید اضافه کند، بلکه می‌تواند به عنوان منبع گرما در شب‌های سرد عمل کند.

  • آبشارها

ایجاد آبشارها و آب نما ها گزینه ای عالی برای ارتقای سطح استخر شما هستند.

  • قفسه آفتاب

قفسه آفتاب استخر یک سطح بلند و صاف است که درست زیر آب ساخته شده است. آنها معمولاً در انتهای کم عمق استخر یافت می شوند و دسترسی آسان از طریق پله ها و منظره ای عالی از بقیه قسمت های استخر را فراهم می کنند. داشتن یک قفسه خورشیدی به شما این امکان را می دهد که از آب گوارا استخر لذت ببرید و همزمان مقداری اشعه را دریافت کنید.

از آنجایی که قفسه‌های آفتاب‌گیر عمیق نیستند، مکان مناسبی برای آشنا کردن کودکان با آب یا حتی فرو بردن پاها بدون نیاز به تعویض لباس شنا هستند.

  • سرسره استخر

اگر عمق عمق استخر حداقل ۲ متر است، می توانید یک سرسره آبی به استخر خود اضافه کنید. این یک گزینه عالی برای کودکان و بزرگسالان است.

پروژه بازسازی استخر معمولا چقدر طول می کشد؟

به طور کلی، بازسازی استخر می تواند در مجموع بین دو تا هشت هفته طول بکشد. این مربوط به مرحله بازرسی و برنامه ریزی، و همچنین تخریب، ساخت و ساز و روکش مجدد استخر است. این فقط یک تخمین تقریبی است زیرا طول بازسازی استخر شما می تواند به موارد زیادی بستگی داشته باشد.

 

چگونه می توانم استخر بازسازی شده خود را حفظ کنم تا طول عمر آن را به حداکثر برسانم؟

 

بازسازی استخر یک سرمایه گذاری بلندمدت بزرگ است، بنابراین مهم است که اطمینان حاصل شود که همچنان بیشترین بهره را از آن ببرید. انجام تعمیر و نگهداری مناسب نه تنها طول عمر استخر شما را افزایش می دهد، نیاز به تعمیرات را کاهش می دهد و در هزینه های عملیاتی صرفه جویی می کند، بلکه محیط شنای ایمن تری را برای شما و خانواده تضمین می کند.

جدای از اینکه تیم ما خدمات نظافتی مناسب و بررسی‌های تعادل شیمیایی مورد نیاز برای شفاف نگه داشتن چیزها و لکه‌دار نگه داشتن آنها را انجام دهد، پوشاندن استخر شما در خارج از فصل نیز می‌تواند بسیار مفید باشد. این کار از استخر شما در برابر آسیب های شدید آب و هوا محافظت می کند و همچنین همه چیز را برای فصل بعد تمیز نگه می دارد.

 

فواید استفاده از استخر:

 

یکی از بزرگترین مزایای سلامتی استخرها این است که روشی آسان برای ورزش را ارائه می دهند.

در مقایسه با انجام ورزش های دیگر، شنا تنها یک چهارم فشار را به بدن وارد می کند.

این به معنای فشار کمتری بر عضلات و مفاصل است. به همین دلیل، شنا یک جایگزین عالی ورزش برای افراد مبتلا به آرتروز یا درد مفاصل است.

مناسب برای آب درمانی

استخرهای شنا نیز محیط مناسبی را برای آب درمانی فراهم می کنند. در حالی که همیشه می توانید جلسات درمانی خود را در استخر اجتماعی یا باشگاه محلی برگزار کنید، هیچ چیزی شبیه فضای آبی شخصی شما نیست.

آب درمانی به طور معمول شامل وزنه های آب و پوشش های سنگین بدن می شود و به عنوان گزینه عالی دیگری برای افراد مبتلا به بیماری های استخوانی یا عضلانی عمل می کند.

سلامت قلب

شنا مزایای سلامت قلب و عروق استخر را بهبود می بخشد و باعث آسان شدن جریان گردش خون می شود.

آب درمانی یکی از بهترین گزینه های درمان جسم و ایجاد شادابی است.

در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

Telegram
WhatsApp
Pinterest
LinkedIn
Twitter
Facebook

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.