بازسازی حمام و توالت ممکن است مانند یک رقص پیچیده قطعات متحرک به نظر برسد، اما در واقع یک فرآیند ساده مدیریت زمان است. این راهنما شما را با شش مرحله برای بازسازی حمام و سرویس بهداشتی آشنا می کند.

 

بازسازی حمام باید  بسته به نیاز و بودجه شما باید شامل تعویض و یا تعمیر موارد زیر باشد:

تخریب

دفع زباله

لوله کشی

سیستم برق

نورپردازی

سیستم ضد آب

کاشی کاری، گچ بری و نقاشی

نصب وسایل، از جمله ظروف شیرآلات، لگن، دوش، آینه، روشویی

 

  • بررسی مراحل بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

تمیز کردن و تخریب اولیه

 

قبل از شروع هر گونه تخریب، صاحبان خانه باید تمام وسایل شخصی را که در محفظه روشویی، قفسه های دوش و بالای سینک قرار دارد را بیرون بیاورند. هر چیزی که حاوی شیشه یا سرامیک است بهتر است به درستی و بدون خرد شدن جدا شود. در غیر این صورت احتمال آسیب رساندن به خود و افزایش زمان جمع آوری قطعات کوچک شکسته ایجاد می شود. چراغ ها یا هر چیزی که به برق وصل می شود را نشکنید! پس از برداشتن وان حمام، توالت، روشویی و سینک می توانیم روند تخریب را آغاز کنیم. ابتدا کاشی ها از دیوارها و کف جدا می شوند. دیوارها نسبتاً سریع پایین می‌آیند و دیوار خشک باید در سطل زباله یا هر ظرف دیگری که زباله‌های ناخواسته را در آن ذخیره می‌کند، ریخته شود. پیمانکاران حرفه ای باید مراقب پایین کشیدن سقف باشند زیرا دیوارهای خشک ضد آب سنگین تر از ورق های معمولی هستند و در صورت سقوط می توانند به کارگران آسیب برسانند. برای تکمیل فرآیند پارگی، میخ ها از گل میخ ها کشیده می شوند و سطحی را برای ساخت دیوارهای جدید ایجاد می کنند. این فرآیند بسیار خطرناک است و نیاز به استفاده از تجهیزات حفاظت فردی توسط کارگران برای محافظت از خود در برابر اشیاء تیز یا سنگین، گرد و غبار و صدا دارد.

 

 

کارهای برقی

 

در خانه های قدیمی سیم ها برای پروژه بازسازی حمام نیاز به تعویض دارند. با ارتقای سیستم روشنایی یا افزایش تعداد چراغ‌ها در قسمت دوش یا سینک، باید سیم‌ها و پلاگین‌های اضافی را برای دستگاه‌های الکترونیکی وصل کنید. این کار باید توسط کارگر حرفه ای که دارای مجوز برق است انجام شود. در خانه‌های بزرگ‌تر و حمام‌های بزرگ‌تر، ممکن است به دلیل افزایش پریزها و سیم‌کشی به چراغ‌ها، تابلو برق نیاز به تعویض داشته باشد. تمام سیم‌کشی‌ها بین قاب‌ها اجرا می‌شوند و باید قبل از نصب دیوار خشک تکمیل شوند.

 

اتصالات لوله کشی

 

مرحله بعدی در انجام بازسازی حمام، نصب و اتصال خطوط لوله کشی است. اگر حمام جدید است، باید ورودی های ناهموار برای تخلیه آب و همچنین اتصالات آب برای سینک، دوش و توالت نصب شود. ورودی های ناهموار از لوله اصلی یا موجود در زیر زمین آورده می شوند و در حمام شما متصل می شوند، در حالی که اتصالات آب عمدتاً از طریق دیوارها انجام می شود. این کار باید توسط لوله کش حرفه ای دارای مجوز انجام شود.

 

 

نصب دیوار خشک بر روی دیوار و سقف

 

همانطور که می دانیم برای تشکیل دیوارها باید دیوار خشک را روی قاب نصب کنیم. در حمام، سطح رطوبت اغلب افزایش می یابد و دیوار خشک معمولی برای چنین مقدار رطوبت مناسب نیست. استفاده از ورق های دیوار خشک ضد آب و مقاوم در برابر آب در حمام به منظور حفظ تمام رطوبت داخل، بدون عبور از دیوارها، یک استاندارد است. پس از چسباندن ورق ها به قاب ها، مرحله بعدی در انجام بازسازی حمام، گل و لای و چسباندن آن است. وقتی این کار انجام شد، پیمانکاران آماده تکمیل دیوار با نصب رنگ یا کاشی در بالا هستند.

 

نصب کاشی

 

کاشی یکی از بهترین مواد شناخته شده در صنعت برای بازسازی حمام است. طرح‌ها و سبک‌های زیبای امروزی دارای کاشی‌هایی تا بالای دیوار و همچنین تکمیل کفپوش هستند. شما به عنوان یک صاحب خانه باید تصمیم خود را بگیرید و نوع و رنگ کاشی های نصب شده را انتخاب کنید. معمولاً یک طرح برای کل حمام با سایه های مختلف در حمام خواهد بود. در کف، دال بتنی توسط نصاب ها تراز می شود تا کاشی ها در بالا تا حد امکان صاف شوند. امکاناتی برای نصب کف گرم وجود دارد، اما ابتدا با پیمانکار خود در مورد آن صحبت کنید.

 

نصب لوله کشی و وسایل برقی

 

هنگامی که بازسازی های اساسی به پایان می رسد، هنوز کارهای زیادی باید انجام شود که نیاز به لمس حرفه ای دارد. توالت، سر دوش و سینک باید توسط یک لوله کش به لوله های موجود متصل شوند. ممکن است پریزها نیز وجود داشته باشند، اما ما همچنان باید چراغ‌ها و سایر وسایل برقی را در صورت وجود در حمام بازسازی‌شده جدیدتان وصل کنیم. این ممکن است آخرین کار به نظر برسد و بدون پیمانکار قابل انجام باشد، اما انجام اشتباهات ساده در لوله کشی می تواند باعث سیل شود که منجر به هزینه های اضافی می شود.

 

قفسه بندی

 

همه افراد در حمام لوازم بهداشتی شخصی دارند و در صورت نیاز چیزهای زیادی در روشویی و کابینت های اضافی وجود دارد. پیمانکاران باید روشویی و کابینت‌هایی را که از قبل انتخاب شده‌اند نصب کنند و قفسه‌های حمام را در جایی که می‌خواهید شامپو و صابون موهایتان داشته باشید، قرار دهند.

 

پاکسازی نهایی

 

ممکن است تکه هایی از مخلوط سیمان خشک شده روی توالت یا سینک وجود داشته باشد، لکه های رنگ روی کاشی ها از رنگ آمیزی سقف یا دیوارها. قطعات تیز کاشی های بریده شده یا حتی سیم های برق که باید به درستی بازیافت شوند. پس از تمیز کردن، بازسازی حمام شما کامل شده است.

 

در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

Telegram
WhatsApp
Pinterest
LinkedIn
Twitter
Facebook

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.